[O2] Problem z tylnym zawieszeniem Octavia II FL, sprężyny

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zombi
    Classic
    • 2013
    • 5

    Panowie dałem strasznie ciała - słyszałem o problemach z sprężynami dlatego poprosiłem w salonie przy przeglądzie o sprawdzenie - Pan grzecznie mnie poinformował że wszystko jest OK - całkiem przypadkiem dowiedziałem się jak się to samemu sprawdza i okazało się że mam 360 mm !! Tym razem Pan w aso powiedział że to naturalne zużycie i nic nie będzie z tym robił.

    Gwarancja mija za 2 tygodnie - mam na liczniku 33000 - czy oni mogą mnie zbyć zużyciem eksploatacyjnym czy mogę jakoś walczyć - na co mogę się powołać w pisemnej reklamacji ?

    Za pomoc z góry dziękuje.

    Komentarz

    • LUKI
      RS
      • 2005
      • 5776

      zombi, SAP, opisz co i jak:

      kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

      SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

      Komentarz

      • kamis1
        Classic
        • 2013
        • 28
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        Ja ponawiam pytanie kristofera55 który pyta czy na Lesjofors 20 samochód bedzie trzymał wymiar ok 390mm czy jakie 370mm .Bo na tych monroe 3349 to jakos samochód stoi wysoko, ja podniosłem sobie samochód do wysokosci 410mm (tył) i było to troszke za wysoko równe 400mm to jeszcze ok

        Może ktoś pokazać foto Lesjo20 po ułożeniu w Combi przy normalnym obciążeniu?

        Komentarz

        • zombi
          Classic
          • 2013
          • 5

          Zamieszczone przez LUKI
          zombi, SAP, opisz co i jak:

          http://www.skoda-auto.pl/kontakt
          No to mi SAP odpisał:

          Szanowny Panie.

          Pragniemy zaznaczyć, że Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. nie jest Gwarantem omawianego samochodu, a także usług realizowanych w związku z tym pojazdem.
          Inaczej mówiąc, VGP Sp. z o.o. nie jest w tej sprawie stroną.

          Gwarantem samochodu Skoda Auto, zakupionego na terenie Polski jako nowy, jest każdorazowo Autoryzowany Dealer ©koda Auto, czyli podmiot gospodarczy będący bezpośrednim Sprzedawcą pojazdu.

          Sugerujemy Panu złożenie oficjalnej – pisemnej – reklamacji na ręce Gwaranta omawianego samochodu. Według naszej wiedzy jest to firma xxx Krakowa. W ślad za Pana oficjalnym zawiadomieniem, przedstawiciele tego podmiotu zajmą stanowisko końcowe w sprawie.

          Z wyrazami szacunku,
          Zespół ©koda INFO


          Reklamację złożyłem również w ASO - zobaczymy co będzie !

          Komentarz

          • michal_suchy
            Drive
            • 2009
            • 89
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            Zamieszczone przez kamis1
            Ja ponawiam pytanie kristofera55 który pyta czy na Lesjofors 20 samochód bedzie trzymał wymiar ok 390mm czy jakie 370mm .Bo na tych monroe 3349 to jakos samochód stoi wysoko, ja podniosłem sobie samochód do wysokosci 410mm (tył) i było to troszke za wysoko równe 400mm to jeszcze ok

            Może ktoś pokazać foto Lesjo20 po ułożeniu w Combi przy normalnym obciążeniu?
            Kolego nikt nie odpowiada na to pytanie , bo odpowiedź już wielokrotnie padła w tym wątku. A dzięki takim pytaniom ten wątek ma 87 stron.

            Komentarz

            • fajny52
              Ambiente
              • 2008
              • 202

              Dziś sprawdzono Geometrię kół w mojej O2Tour Combi 1.6 z lpg po wymianie sprężyn na Lesjoforsy 19. Geometria kół była ok. Przy okazji wymieniłem też opony na letnie.

              Komentarz

              • aronus
                Rider
                • 2008
                • 643
                • Octavia II (1Z3)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                Zamieszczone przez fajny52
                Dziś sprawdzono Geometrię kół w mojej O2Tour Combi 1.6 z lpg po wymianie sprężyn na Lesjoforsy 19. Geometria kół była ok. Przy okazji wymieniłem też opony na letnie.
                Jaką teraz masz wysokość tyłu?

                Komentarz

                • fajny52
                  Ambiente
                  • 2008
                  • 202

                  Muszę sprawdzić.

                  Komentarz

                  • zombi
                    Classic
                    • 2013
                    • 5

                    Melduję że ASO zdecydował się dołożyć sprężyny wspomagające do mojej skody.
                    Wysokość z 360 zmieniła się na 400 a samochód na progach zachowuje się znacznie lepiej.

                    Komentarz

                    • Borsuk2
                      L&K
                      • 2010
                      • 1203

                      zombi, ja z takiego zabiegu jestem bardzo zadowolony .
                      Fajna stronka

                      Komentarz

                      • joter06
                        Classic
                        • 2012
                        • 21

                        Witam,
                        U mnie przy pełnym zbiorniku paliwa (liftback, bez gazu) wyszło 375 mm. Zastanawiam się, czy walczyć o wymianę sprężyn (samochód jeszcze na gwarancji), czy dać sobie spokój...
                        Nie ze względu na perspektywę bojów z ASO, ale obawiam się pogorszenia własności jezdnych z których generalnie jestem zadowolony (zawieszenie nieźle niweluje dziury w jezdni, a przy większych prędkościach autostradowych prowadzi się pewnie). Faktem jest, że głównie jeżdżę sam, bez zbytnio wypakowanego bagażnika, ale jak w ubiegłe wakacje miałem bagażnik 'na full' i śmigałem po górach w Słowacji (tylko jeden pasażer), to tez nie narzekałem na prowadzenie.
                        Ma ktoś może negatywne doświadczenia, że po wymianie sprężyn i podniesieniu się tyłu, samochód gorzej prowadzi się (bardziej trzepie na dziurach, gorzej trzyma na zakretach, itp.) ?

                        Komentarz

                        • aronus
                          Rider
                          • 2008
                          • 643
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          Kwestia komfortu i prowadzenia się auta to są kwestie trochę subiektywne, bo człowiek przyzwyczają się do prowadzenia się auta i jego twardości. Obiektywnym faktem jest to że masz zawieszenie, które nie spełnia założeń producenta. Dlatego ja bym na Twoim miejscu walczył o wymianę sprężyn na nowe. Masz auto na gwarancji i ono powinno spełniać parametry jakie deklaruje producent, bo na takie parametry było projektowane i testowane.

                          Komentarz

                          • Rosomak
                            L&K
                            • 2011
                            • 1365
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            Dzwoniłem dziś do zakładu gdzie robią geometrię i gadałem z gościem, to powiedział mi że jeżeli wymieniane są sprężyny gdzie nie jest to np. McPerson (amor+sprężyna) to nie trzeba regulować geometrii, chyba że ASO robiło to inaczej i odkręcali zawieszenie przy amorze. Inaczej, w O2 jeżeli odkręcana jest śruba która trzyma wahacz i wymieniana jest sprężyna to nie trzeba dokonywać sprawdzenia geometrii. U mnie 2 razy były wymienione sprężyny przez ASO i nie była sprawdzana geometria. Od ostatniej wymiany zrobione ok. 8000km i nie mam żadnych dziwnych historii w postaci ząbkowania opon... Choć dla spokoju można by było sprawdzić tą geometrię... Qrwa! Mam dylemat...
                            Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                            http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                            Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                            Komentarz

                            • szkoda
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 22543

                              mkania777, w Twoim samochodzie, tak czy siak wypadałoby zrobić geometrię MINIMUM raz na jakieś 2 lata, kiedy ostatnio robiłeś?
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz

                              • Rosomak
                                L&K
                                • 2011
                                • 1365
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                Zamieszczone przez szkoda
                                kiedy ostatnio robiłeś?
                                w ogóle...
                                Ma już 2,5 roku i 18400km...
                                Jutro jadę rano na geometrię...
                                Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                                http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                                Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                                Komentarz

                                • PAOLO ESCO
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 6626
                                  • Volkswagen
                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                  Zamieszczone przez kristofer55
                                  Może ktoś pokazać foto Lesjo20 po ułożeniu w Combi przy normalnym obciążeniu?
                                  ja mam. Zamontowane ponad rok temu Lesjo HD 20.
                                  2 razy trasa do Włoch z zapakowanym na full bagażnikiem, dobrze trzyma poziom....ale że się bagażnik nie oberwał to "cud" :wink:

                                  Po roku czasy na Lesjo HD auto ma tył na wysokości +- 39,7 / 40 cm (bierzcie poprawkę. bo jedną ręką trzymałem aparat a drugą miarkę...to wcale nie tak łatwo :lol: )
                                  Co do sprężyn...jak dla mnie mogłyby być jeszcze twardsze ale ja lubię bardzo twarde zawieszenie.
                                  Fotki bez kołpaków (zasyfione soryyy ale nie czyściłem przed foto ops: ).
                                  Załączone pliki
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz

                                  • Rosomak
                                    L&K
                                    • 2011
                                    • 1365
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    Wykonałem jednak tą geometrię po wymianie sprężyn i dołożeniu wspomagających.
                                    Jednak tył nie trzymał parametrów.
                                    Wyniki:
                                    Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                                    http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                                    Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                                    Komentarz

                                    • leonn
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 2726
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                      Po roku czasy na Lesjo HD auto ma tył na wysokości +- 39,7 / 40 cm (bierzcie poprawkę. bo jedną ręką trzymałem aparat a drugą miarkę...to wcale nie tak łatwo :lol: )
                                      No właśnie, że nie widać gdzie Ty przykładasz ten drugi koniec miarki :wink: Paliwa full, czy pusto było?

                                      Komentarz

                                      • PAOLO ESCO
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 6626
                                        • Volkswagen
                                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                        Zamieszczone przez leonn
                                        nie widać gdzie Ty przykładasz ten drugi koniec miarki
                                        :chytry
                                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                        bierzcie poprawkę. bo jedną ręką trzymałem aparat a drugą miarkę...to wcale nie tak łatwo
                                        albo ja przekrzywiłem aparat albo lekko miarka poszła po skosie :wink: w każdym razie tak jak pisałem auto ma tył na wysokości +- 39,7 na pusto około 40 cm Ważne, że spręzyny na tyle mało się odkształcają po zapakowaniu bagażnika że "tył nie wlecze się po ziemi".

                                        Paliwo 1/2 zbiornika (akurat zatankowana była octavka), jakieś pierdoły w bagażniku.
                                        Załączone pliki
                                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                        Komentarz

                                        • leonn
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 2726
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          PAOLO ESCO,

                                          Komentarz

                                          • mikko1
                                            Rider
                                            • 2013
                                            • 329
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                            Witam.

                                            W mojej Octavii mam dwie rzeczy z tylnym zawieszeniem ...
                                            1. Skrzypi jak zardzewiała sprężyna w momencie wsiadania/wysiadania, gdy auto stoi na wzniesieniu, z zaciągniętym hamulcem ręcznym.
                                            2. Odnoszę wrażenie, że na większych wybojach przy prędkości pow. 40km/h tłucze się jakby zamiast amortyzować po prostu podbijało tył do góry.

                                            Odnośnie ostatniego ciekawe jest to, że amory mają sprawność ~70% (sprawdzane na stacji diagnostycznej).

                                            I tu moje pytanie czy zawieszenie tylne nadaje się do remontu, czy coś innego? I jeszcze druga rzecz, jeśli zajdzie konieczność zakupu nowych amorów i sprężyn to jak szukać, aby kupić dobre i trwałe? Bo np. na stronie iparts.pl jest co najmniej kilka różnych sprężyn ... niby do mojego modelu ... ale skąd mam wiedzieć, które są OK, żeby nie kupić niepasujących lub złej jakości?

                                            Z góry bardzo dziękuję za porady i pomoc.

                                            Pozdrawiam serdecznie.
                                            Moja "córeczka"
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...554967#1554967

                                            Komentarz

                                            • quecha
                                              Classic
                                              • 2010
                                              • 5
                                              • Octavia II combi (1Z5)

                                              W mojej Octavii mam dwie rzeczy z tylnym zawieszeniem ...
                                              1. Skrzypi jak zardzewiała sprężyna w momencie wsiadania/wysiadania, gdy auto stoi na wzniesieniu, z zaciągniętym hamulcem ręcznym.
                                              Wydaje mi się że powodem tego skrzypienia nie będzie zawieszenie tylko słabo trzymający hamulec ręczny..

                                              Komentarz

                                              • aronus
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 643
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                Nie sugeruj się wynikami z tych trzepaków one są kompletnie niemiarodajne, chyba zawsze wskazują powyżej 70% :lol: Jak dla mnie fabryczne amortyzatory źle pracują bo czuć w aucie prawie każdą rysę na jezdni są po prostu za twarde, ale to moje subiektywne odczucia w porównaniu z innymi autami tej klasy :lol: Możliwe, że masz sprawne amory tylko one mają taką charakterystykę, że czuć każdą dziurę i wybój, a może faktycznie już padły pomimo 70% na trzepakach.
                                                O amorach poczytaj tu:

                                                Po przeczytaniu paru wątków kolegi Oluap

                                                Jak będę zmieniał amory to na Sasch Super Touring

                                                Komentarz

                                                • mikko1
                                                  Rider
                                                  • 2013
                                                  • 329
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                  Dziękuję Wam za odpowiedź. Jeśli chodzi o amory Sachsa z serii Super Touring, to które lepsze - dedykowane do zawieszenia standardowego czy sportowego? Niby odpowiedź oczywista, jeśli mam zawieszenie standardowe, ale może te sportowe są lepsze? Paradoksalnie te sportowe są tańsze o ~30zł :-)

                                                  Przepraszam za laickie pytania, jednak moja wiedza jest niewielka, a chciałbym świadomie wybierać części do mojej Białej Damy :-)
                                                  Moja "córeczka"
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...554967#1554967

                                                  Komentarz

                                                  • tzok
                                                    Classic
                                                    • 2013
                                                    • 38

                                                    Jestem właśnie po założeniu sprężyn pomocniczych M.A.D. - robota wcale nie jest taka straszna, zajęło mi to jakieś 2,5h ale szarpałem się z tym sam w ogródku. Potrzebny jest dość wysoki podnośnik, marketowa "żaba" nie dała rady, konieczny był "słupkowy", no i stojak. Największy problem to odkręcenie śruby trzymającej wahacz i późniejsze trafienie wahaczem we właściwe miejsce. Wahacz raczej trzeba podpierać "żabą" bo musi być możliwość przesuwania podnośnika na boki. No i do spinania wahacza wskazany jest pomocnik, ciężko to zrobić samemu. Generalnie jest to dobrze zaprojektowane i jeśli nabrać wprawy to sama wymiana sprężyny na stronę w warsztacie na "kolumnówce" nie powinna zająć więcej jak 15 min.
                                                    Auto stoi ponad 4cm wyżej i można spokojnie jeździć po koleinach, czy przez progi zwalniające.
                                                    Na pierwsze koło trzeba sobie zarezerwować z 1,5h, drugie zrobi się w 30min. Trzeba uważać podnosząc wahacz, żeby sprężyna pomocnicza dobrze siadła, ja niestety musiałem rozpinać i jeszcze raz składać bo nie zwróciłem na to uwagi. Druga rzecz to umieszczenie sprężyn pomocniczy we wnętrzu głównych - przyda się jakieś WD-40

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...